Innspill i folkemøte med tema helse og omsorg

Kort oppsummering fra folkemøte

Varaordfører ønsket velkommen. Vi har noen utfordringer vi må klare å løse.

Kommunedirektøren rammet inn ramme inn møtet:
Status på helse og omsorgstjenester i Inderøy, historikk - hva har skjedd fra 2016 og fram til i dag. Det gir grunnlag for diskusjoner. Vi skal også snakke om utfordringene vi har i dag og framover.

Vi har utfordringer framover, spesielt innen rekruttering og kompetanse i kommunene, i tillegg til økonomi. Dette gjelder både oss og nabokommuner. Vi er ikke på veg inn i en økonomisk krise, vi har en økonomisk krise.

Orientering fra kommunalsjef for helse, om glasskula man så i 2016 og fram til 2030.
Presentasjon: Helse og omsorg Inderøy (PDF, 759 kB)

Kafébordsdiskusjoner:
Hvordan skal helsetjenestene være i 2040? Vi hadde i 2016 2030 som framtidsbilde, nå er det 2040. Hva er det viktigst for kommunen å prioritere framover? Hva kan innbyggere og frivillighet bidra med? Og når er vi best i lag? Kommune, innbyggere og frivillighet. Oppsummering av kafébordsduker: Helse og omsorg i Inderøy fram mot 2040 - oppsummering kafébordsduker 28.08.24 (PDF, 62 kB)

Innspill i plenum:
Oppsummering av innspill og spørsmål i plenum: Helse og omsorg i Inderøy fram mot 2040 - innspill i plenum 28.08.24 (PDF, 73 kB)